2009. június 21., vasárnap

A régiségboltos

Ha valakit érdekelne, ez a kép Lengyelországban készült, de talán ez kevésbé lényeges pillanatnyilag. Ami fontosabb, az az, hogy egy olyan fotós készítette - Nic Hanu -, akinek a neve ma is fogalom azok szemében, akik könyvből is tanultak valamit fotózni Romániában.

A Bukarestben élő, immár az idős korban jól benne lévő mérnökember több könyvet is írt, mindenek előtt a fotótechnikáról, cikkei, tanácsai ma is megtalálhatók az internetes fotómagazinokban, könyvei az antikváriumokban.

Nekem viszont jobban tetszik az a portfólió, amit sikerült tőle összegyűjtenem, amikor az Előrénél a Sötétkamra c. rovatot szerkesztettem.

A régiségei közt rostokoló öregembert és az őt körbevevő antik rendet otthoni műtermében csodálhattam meg, versenyméretben. Ahogy a képre néztem, azt éreztem, mintha magam is beléptem volna a régi holmik áhitattal és porral teli boltjába, ahol nem az eladó kérdezi meg tőlem, hogy mit parancsolok, hanem nekem kell megszólítanom a múltat, nekem kell tudnom, miért tértem be és mit akarok. Ezt mondja nekem a savanyú, sipkás öregúr szemvillanása a szemüveg mögül, aki talán nem is ránk néz, hanem magát firtatja...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése